Morgonpigg

Jag såg en äldre kvinna på tunnelbanan tidigt en morgon som hade en högst avancerad frisyr. Hon hade rullat upp håret i små korvar som ramade in ansiktet och noggrant nålat fast frisyren och sprayat till perfektion. Såg inte riktigt klokt ut. Hur som helst började jag undra hur folk har tid. Själv springer jag till bussen i blött hår med jackan halvknäppt (eller felknäppt) på morgonen. Även fast klockan är alldeles för lite är det kö på värmdövägen, kö för bussen att släppa av folk på slussen, kö för att komma upp till perrongen och kö för att komma in i tunnelbanan! Varför är alla uppe så hiskligt tidigt?  Folk myllrar som små myror.... Usch jag hatar det. Det tar dubbelt så lång tid att ta sig nånstans och people have no mercy! Det jag hatar mest är när folk stannar upp så fort de kommit in i tunnelbanan och hindrar andra från att komma in. Så fort de själva kommit in andas de ut och skiter i alla andra. Nu kanske ni undrar vad jag själv gör uppe så där tidigt... Jag har ju självklart en mycket legitim anledning. Jag ska äta frukost med scones på Espresso House!
image78

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0